Od 1 stycznia 2014 roku w życie wchodzą przepisy, w myśl których każdy dokument medyczny znajdujący się w szpitalu musi być również prowadzony w formie elektronicznej. W brzeskim szpitalu, podobnie jak w wielu innych na terenie całego kraju, na chwilę obecną nie ma możliwość spełnienia tych wytycznych. Na szczęście pojawiła się możliwość zdobycia funduszy z Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego.

„Zarząd Powiatu Brzeskiego zdecydował się złożyć wniosek i spróbować uzyskać pieniądze na informatyzację szpitala – mówi Mariusz Grochowski, dyrektor Brzeskiego Centrum Medycznego. Wartość tego zadania to ponad 1 600 000 złotych. W przyszłym roku cała dokumentacja medyczna i administracyjna musi istnieć również w formie elektronicznej. Niezależnie od tego czy wygramy projekt i dostaniemy pieniądze z Programu Operacyjnego, czy też nie i tak musimy przeprowadzić informatyzację do końca przyszłego roku”.

 

            Informatyzacja Brzeskiego Centrum Medycznego bardzo ułatwiłaby pracę. Polskie realia administracyjne powodują, że aktualnie lekarz musi więcej czasu zajmować się dokumentami niż pacjentem. Każda, najmniejsza nawet czynność, musi zostać udokumentowana. Powoduje to sytuację, w której dokumentacja powiela się i nawarstwia. „Jeśli przejdziemy na elektroniczny system prowadzenia dokumentacji znacznie ułatwimy sobie pracę – mówi Mariusz Grochowski Każdy pacjent, który trafi do Brzeskiego Centrum Medycznego będzie miał w komputerze założoną dokumentację i w każdym miejscu, czy to na sali zabiegowej, czy to na tomografie, rentgenie czy w laboratorium, będzie można wejść w te dane i wszystko na bieżąco sprawdzić lub uzupełnić”.

 

            Lekarze pracujący w szpitalach, w których funkcjonuje już elektroniczny sposób prowadzenia dokumentacji podkreślają, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. System ten nie tylko upraszcza pracę, ale też eliminuje wiele błędów, jakie pojawiają się podczas ręcznego jej prowadzenia.
Wydrukuj stronę