Wstęp deklaracji

Starostwo Powiatowe w Brzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony: brzeg-powiat.pl.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodności dotyczą zdjęć  i filmów. Treści niedostępne z powody niezgodności z wytycznymi WCAG 2.1 nr 1.1 i 1.2  (nie wszystkie grafiki i filmy posiadają audiodeskrypcję lub alternatywę tekstową adekwatną do treści multimedialnych).

Daty publikacji i aktualizacji strony

Data publikacji strony internetowej: 2001 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 19.09.2022 r.

Data aktualizacji Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono po raz pierwszy: 31.03.2022 r.
Deklarację zaktualizowano sporządzono dnia: 25.03.2025 r.
Deklarację zaktualizowano na podstawie samooceny pracownika urzędu.

Ułatwienia na stronie:

1) podwyższony kontrast,
2) możliwość powiększenia tekstu na stronie,
3) obsługa strony możliwa jest zarówno za pomocą myszki jak i klawiatury.
Ponadto na stronie działa wyszukiwarka, która ułatwia szybkie odnalezienie informacji. Do wyszukiwarki można się przenieść za pomocą skrótu Ctrl F.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Kotala, email: k.kotala@brzeg-powiat.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 444 79 80.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także żądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego  sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika: rpo.gov.pl.

Dostępność architektoniczna

Budynek Starostwa Powiatowego w Brzegu, ul. Robotnicza 20
1. Dla klientów dostępne są 3 wejścia:
– od ulicy – drzwi główne z uchwytem do otwierania do pokonania schody:
– od strony parkingu – winda, do pokonania obniżony próg;
– od podjazdu bocznego, do pokonania schody.
2. Przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy).
3. Instalacje urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń- windy; drzwi z uchwytem do otwierania.
4. Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń budynku – monitor przy wejściu bez funkcji dotykowych i głosowych.
5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
6. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowanie w inny sposób – oznaczenie dróg ewakuacyjnych.
7. Zapewnienie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami przy użyciu mobilnej pętli
indukcyjnej.

Budynek Starostwa Powiatowego w Brzegu, ul. Kard. Wyszyńskiego 23
1. Dla klientów dostępne są 4 wejścia:
– od ulicy wejście główne po środku budynku (szersze) – drzwi główne z uchwytem
do otwierania; do pokonania kilka schodków; tym wejściem ograniczony jest dostęp
do Wydziału Komunikacji i punktu kasowego banku z powodu dodatkowych kilku schodów pomiędzy poziomami parteru;
– od strony parkingu – winda; tym wejściem również ograniczony jest dostęp do Wydziału Komunikacji i punktu kasowego banku z powodu dodatkowych kilku schodów pomiędzy poziomami parteru;
– od strony parkingu – podjazd dla niepełnosprawnych do wysokiego parteru,
w którym mieści się Wydział Komunikacji, punkt kasowy banku oraz możliwe jest złożenie innych pism w Kancelarii Ogólnej; natomiast tym wejściem niedostępne
są pozostałe komórki i jednostki na niskim parterze ani na pozostałych kondygnacjach;
– od strony ulicy wejście boczne po lewej stronie budynku węższe – drzwi boczne
z uchwytem do otwierania; do pokonania kilka schodów; tym wejściem ograniczony jest dostęp do Wydziału Komunikacji i punktu kasowego banku z powody dodatkowych kilku schodów pomiędzy poziomami parteru.
2. Przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie z zastrzeżeniem pkt 1, komunikacja pionowa – windy).
3. Instalacje urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń- windy; drzwi z uchwytem do otwierania.
4. Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń budynku:
1) monitor przy wejściu bez funkcji dotykowych i głosowych,
2) infokiosk przy wejściu od ulicy po lewej stronie z funkcją dotykową i głosową.
5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
6. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowanie w inny sposób – oznaczenie dróg ewakuacyjnych.
7. Zapewnienie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami przy użyciu mobilnej pętli
indukcyjnej.

Dla pozostałych lokalizacji (Brzeg ul. Robotnicza 20, Grodków ul. Warszawska 29 oraz ul. Szpitalna 13, Lewin Brzeski ul. Rynek 26 oraz ul. Rynek 14) dostępność zapewniają administratorzy budynków (gminy):

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz. 20), Starostwo zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.

Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić pod numerem telefonu 77 444 79 80 lub poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej brzeg-powiat.pl/?p=48 chęć skorzystania z świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Starostwie.