Przed rozpoczęciem kwietniowej sesji Rady Powiatu Brzeskiego reprezentant firmy Polskie Centrum Certyfikacji PCC-CERT Sp. z o.o. z Wrocławia wręczył na ręce Starosty Powiatu Brzeskiego Macieja Stefańskiego certyfikat ISO.

 

Norma PN-EN ISO 9001:2009 to zestaw wymagań odnoszących się do systemu zarządzania jakością przedsiębiorstwa, a w tym wypadku urzędu. Aby otrzymać wspomniany certyfikat należy spełnić wszystkie wymagania zawarte w normie.

Nadanie certyfikatu dla Starostwa Powiatowego w Brzegu to potwierdzenie spełnienia wymagań owej normy w zakresie realizacji zadań publicznych, określonych przepisami prawa, co oznacza, że urząd ukierunkowany jest na spełnianie potrzeb mieszkańców, infrastruktura brzeskiego starostwa przygotowana jest do obsługi osób niepełnosprawnych, urzędnicy spełniają na swoich stanowiskach pracy wymagania określone przepisami, a starostwo wykazuje wysoką skuteczność w pozyskiwaniu funduszy z Unii Europejskiej.

„To dla nas bardzo ważny certyfikat – mówi starosta Maciej Stefański. Oznacza on, że nasz urząd został, przez zewnętrznych specjalistów, obiektywnie oceniony, jako jednostka działająca bardzo sprawnie i ukierunkowana na spełnianie potrzeb petenta”.

Przed uzyskaniem certyfikatu w Starostwie Powiatowym w Brzegu wprowadzony został System Zarządzania Jakością. Jego wdrażanie trwało niemal rok. Wprowadzenie SZJ ISO 9001:2009 odbyło się w ramach projektu unijnego realizowanego przez Starostwo Powiatowe w Brzegu pn. „Sprawny Samorząd. Wdrażanie usprawnień w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego w 10 urzędach gmin i 2 starostwach powiatowych z terenu województwa opolskiego i śląskiego”.

Wydrukuj stronę