Od 1 stycznia 2014 roku w życie wchodzą przepisy, w myśl których każdy dokument medyczny znajdujący się w szpitalu musi być również prowadzony w formie elektronicznej.

W szpitalu powiatowym w Brzegu, podobnie jak w wielu innych na terenie całego kraju, na chwilę obecną nie ma możliwość spełnienia tych wytycznych. Na szczęście pojawiła się możliwość zdobycia funduszy z Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego.

Starostwo Powiatowe w Brzegu przygotowuje wniosek o dofinansowanie i w przypadku korzystnego rozstrzygnięcia sprawy Brzeskie Centrum Medyczne przystąpi do realizacji projektu pod nazwą „E-szpital – stworzenie cyfrowego systemu informacji telemedycznej, gromadzenia, przetwarzania, archiwizacji danych dla Brzeskiego Centrum Medycznego w Brzegu”. W jego ramach zaplanowane zostało zakupienie sprzętu komputerowego w postaci serwera bazodanowego, serwerów terminalowych, komputerów i terminali. Ponadto zakupione i zainstalowane zostaną sieci komputerowe, a personel zostanie przeszkolony z obsługi modułów informacyjnych. W ramach projektu utworzony zostanie tzw. system kolejkowy oraz moduł powiadamiania SMS, służący między innymi do informowania pacjentów o zmianach, przesunięciach w terminie wizyty lekarskiej. Budynek na ul. Nysańskiej zostanie połączony z BCM przy użyciu kanału VPN, za pomocą łącza internetowego kanałem szyfrowanym, bez ponoszenia kosztów poprowadzenia przewodów światłowodowych i opłacania wysokiego abonamentu miesięcznego. Utworzone zostaną także hot-spoty i kioski internetowe, w celu wyeliminowania „wykluczenia cyfrowego”. Całkowita wartość zadania przekroczy 1,5 mln złotych.

Jeśli przejdziemy na elektroniczny system prowadzenia dokumentacji znacznie ułatwimy sobie pracę – mówi Mariusz Grochowski, dyrektor BCM. Każdy pacjent, który trafi do Brzeskiego Centrum Medycznego będzie miał w komputerze założoną dokumentację i w każdym miejscu, czy to na sali zabiegowej, czy to na tomografie, rentgenie czy w laboratorium, będzie można wejść w te dane i wszystko na bieżąco sprawdzić lub uzupełnić”.

Lekarze pracujący w szpitalach, w których funkcjonuje już elektroniczny sposób prowadzenia dokumentacji podkreślają, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. System ten nie tylko upraszcza pracę, ale też eliminuje wiele błędów, jakie pojawiają się podczas ręcznego jej prowadzenia.

K.Ł.
Wydrukuj stronę