UCHWAŁA NR 395/2014

ZARZĄDU POWIATU BRZESKIEGO

z dnia 3 czerwca 2014 r.

 

w sprawie ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych

 

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i art. 15 ust. 2a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.[1])
w związku z § 14 uchwały XXXVI/243/13 Rady Powiatu Brzeskiego z dnia 28 listopada 2013 r.
w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2014 r. uchwała się,
co następuje:

§ 1

 

Ogłasza się otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych powiatu brzeskiego z  zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych poprzez ich zlecenie organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwaną dalej „ustawą”, w formie wspierania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

§ 2

 

Na realizację zadań określonych w §1  przeznacza się środki publiczne z budżetu powiatu brzeskiego do wysokości  15.000,00 zł.

 

§ 3

 

1.          Dotacja przeznaczona jest na dofinansowanie zadania z zakresu, o którym mowa
w ogłoszeniu konkursowym.

2.          Beneficjentami zadania, o którym mowa w ogłoszeniu konkursowym, mogą być wyłącznie mieszkańcy powiatu brzeskiego.

3.          Dotację na realizację zadania otrzymują podmioty, których oferty zostaną uznane przez Zarząd Powiatu Brzeskiego za najkorzystniejsze.

4.          Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania.

5.          Wysokość przyznanej dotacji nie może przekroczyć 80 % kosztu całkowitego zadania publicznego.

6.          Z dotacji powiatu brzeskiego nie mogą być pokryte następujące koszty:

1) nagrody finansowe dla beneficjentów zadania,

2) koszty poniesione przed datą zawarcia umowy,

3) koszty wynagrodzenia dla osób biorących udział w realizacji zadania.

7.    W kosztorysie ani sprawozdaniu (bez względu na źródło finansowania) nie mogą być wykazane koszty poniesione poza terminem realizacji zadania (tj. określonym w harmonogramie
i umowie).

8.   Termin realizacji zadania powinien obejmować okres przygotowania, przeprowadzenia oraz zakończenia realizacji zadania, należy również uwzględnić czas na dokonanie płatności
za wydatki związane z realizacją zadania.

 

§ 4

 

1.          Szczegółowe warunki realizacji i dofinansowania zadania oraz zasady rozliczania dotacji reguluje ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie oraz zawarta umowa.

2.          Jeżeli termin zakończenia realizacji zadania przypada po 10 grudnia 2014 r., sprawozdanie końcowe sporządza i przedkłada się nie później niż do 10 stycznia 2015 r.

3.          Zadanie winno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami.

4.          Wyłonione podmioty są zobowiązane zamieszczać we wszystkich drukach związanych
z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatorach itp.), a także
w ogłoszeniach prasowych, reklamach, wykazach sponsorów itp., informacje o tym,
iż zadanie jest dotowane przez powiat brzeski. Informacje takie winny być również podawane do wiadomości publicznej w trakcie realizacji zadania.

                                                                                                                            

  § 5

 

1.          W konkursie mogą brać udział organizacje pozarządowe oraz podmioty określone
w art. 3 ust. 3 ustawy.

2.          Oferty należy składać osobiście w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Brzegu,
ul. Robotnicza 20, 49-300 Brzeg lub za pośrednictwem poczty, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25.06.2014 r., do godz. 15:00, w zamkniętej kopercie z napisem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych”.

3.          W przypadku ofert złożonych za pośrednictwem poczty o terminie nadesłania decyduje data faktycznego wpływu do Starostwa.

4.          Ofertę należy złożyć wraz z wymaganymi załącznikami, na formularzach, które stanowią załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r.
w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).

5.          Formularze dostępne są na stronie internetowej: powiat.brzeski.opolski.sisco.info w dziale ORGANIZACJE POZARZĄDOWE.

6.          Do ofert należy dołączyć:

1) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,

2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów),
3) statut organizacji – aktualna wersja,

4) pisemne oświadczenie o braku wymagalnych zobowiązań wobec powiatu brzeskiego
i Skarbu Państwa
.

Wymagane jest potwierdzenie zgodności składanych kopii dokumentów z ich oryginałami (klauzula „potwierdzam zgodność z oryginałem”, data, podpis osoby potwierdzającej).

7.          Oferty, które zostaną złożone po terminie, nie będą brane pod uwagę w konkursie i zostaną zwrócone oferentowi bez otwierania.

8.          Oferty złożone na innych drukach nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

9.          W przypadku stwierdzenia błędów/braków formalnych innych niż zawarte w ust. 8, oferenci zostaną wezwani pisemnie, telefonicznie lub faksem w celu ich uzupełnienia w ciągu 7 dni
od dnia otrzymania wezwania.

 

            

 

§ 6

 

1.          Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do dnia 31.07.2014 r.

2.          Wszystkie oferty złożone zgodnie z wymogami formalnymi zostaną ocenione pod względem merytorycznym przez komisję konkursową, o której mowa w § 7.

3.          Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert bierze pod uwagę następujące kryteria:

 

1)        ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez organizacje pozarządowe
 lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;

2)        ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym
w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;

3)        ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacje lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;

4)        ocenia udział  środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;

5)        uwzględnia planowany przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ustawy wkład rzeczowy i osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy
i pracę społeczną członków;

6)        uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które
w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

4.          Konkurs rozstrzyga Zarząd Powiatu Brzeskiego na podstawie listy ofert rekomendowanych Zarządowi przez komisję konkursową.

5.          Zarząd Powiatu zawiadamia w formie pisemnej oferentów o przyjęciu oferty i terminie podpisania umowy lub jej odrzuceniu.

6.          Od rozstrzygnięć Zarządu Powiatu Brzeskiego w przedmiocie wyboru ofert nie przysługuje oferentom odwołanie.

 

§ 7

 

1. W celu opiniowania ofert złożonych w trakcie konkursu powołuje się komisję konkursową
w składzie:

 

1)      Irena Kokocińska – przedstawiciel Zarządu Powiatu Brzeskiego, jako przewodniczący komisji,

2)      Tomasz Pieszyński pracownik Starostwa Powiatowego w Brzegu, jako z-ca przewodniczącego  komisji,

3)       Małgorzata Cegielska-Pikor – pracownik Starostwa Powiatowego w Brzegu, jako sekretarz komisji,

4)       Józefa Surzyn – pracownik Starostwa Powiatowego w Brzegu, jako członek komisji,

5)  Magdalena Nowicka – pracownik Starostwa Powiatowego w Brzegu, jako członek komisji.

2. Szczegółowe zasady działania komisji konkursowej reguluje uchwała Nr XXXVI/243/13 Rady Powiatu Brzeskiego z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2014 r.

 

§ 8

 

W roku 2013 Powiat przeznaczył na wsparcie realizacji zadań z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych kwotę 15.000,00 zł.

 

     § 9

 

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej uchwale stosuje się:

1)      uchwałę Nr XXXVI/243/13 Rady Powiatu Brzeskiego z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2014 r.;

2)      ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

§ 10

 

Dodatkowych informacji o konkursie udzielają:

1) Irena Kokocińska tel. 77 444 79 13, email: i.kokocinska@brzeg-powiat.pl;

2) Małgorzata Cegielska-Pikor tel. 77 444 79 20, email: stowarzyszenia@brzeg-powiat.pl.

 

§ 11

 

Wykonanie uchwały powierza się Wydziałowi Organizacyjno – Prawnemu.

 

§ 12

 

Uchwała podlega ogłoszeniu na:

1)  stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej powiatu pod adresem

http://home/create9/domains/brzeg-powiat.pl/public_html.brzeski.opolski.sisco.info/;

2)  stronie internetowej powiatu pod adresem https://brzeg-powiat.pl/;

3) tablicy ogłoszeń lub w przedsionku budynku siedziby Starostwa Powiatowego
w Brzegu przy ul. Robotniczej 20.

 

§ 13

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

                                                         Zarząd Powiatu Brzeskiego:

 

                                                         1. Starosta Maciej Stefański  ()

                                                         2. Wicestarosta Ryszard Jończyk  ()

                                                         3. Janusz Gil ()

                                                         4. Andrzej Kostrzewa  ()

                                                         5. Jerzy Wrębiak ()



[1]    Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011r. Nr 112, poz. 654 , Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1211, Nr 208, poz. 1241, Nr 209, poz. 1244 i Nr 232, poz. 1378.

Wydrukuj stronę