delegacje

Opolski Dzień Rodziny, Zamkowe Szanty, winobranie oraz zwiedzanie wrocławskiej starówki – takiego weekendu dawno nie mieliśmy. Nasi partnerzy z niemieckiego Kusel, ukraińskiej Horodenki oraz powiatu sławieńskiego przyjechali do Brzegu na nasze zaproszenie. Północne wiatry sprawiły, że przybyli do nas również uczniowie oraz opiekunowie z Zespołu Szkół Morskich w Darłowie. Program wizyty tak zaplanowaliśmy, że nasi goście na brak wrażeń nie mogli narzekać.

Wszystko zaczęło się w sobotę w Krzyżowicach w gminie Olszanka. Starosta brzeski Jacek Monkiewicz zaprosił burmistrza Horodenki Bogdana Kobylańskiego, Sekretarza Powiatu Sławieńskiego Waldemara Bonka oraz pozostałych zaproszonych gości do Winnicy Jania. Podziwialiśmy tam uprawy winorośli oraz podglądaliśmy proces produkcji wina z naszego regionu. W międzyczasie przyjechała delegacja z Niemiec ze starostą Otto Rubly na czele, który do Brzegu dotarł po raz pierwszy w życiu.

Następnie nasze delegacje wzięły udział w uroczystym przemarszu mażoretek oraz orkiestry dętej, by w artystyczny sposób dotrzeć na Opolski Dzień Rodziny. Wspólnie bawiliśmy się kilka godzin podczas tej familijnej imprezy organizowanej przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej i Powiat Brzeski.

Późnym popołudniem nadszedł czas na Zamkowe Szanty na dziedzińcu. North West Passage, Za Horyzontem i przede wszystkim Niezbędny Balast – szkolny zespół z Darłowa zagrali dla nas pięknie. Podczas koncertów samorządowcy z Ukrainy podziękowali nam oraz partnerom z Niemiec za pomoc humanitarną niesioną od kilku miesięcy. Wieczorem zjedliśmy uroczystą kolację w Muzeum Piastów Śląskich. Dodajmy, że zamek oczarował wszystkich przyjezdnych.

W niedzielę wyruszyliśmy do stolicy Dolnego Śląska. Spacer po wrocławskiej starówce, szukanie krasnali oraz zwiedzanie okolicznych kościołów sprawiło sporo radości naszym gościom. Wieczorem usiedliśmy znów do kolacji i podziękowaliśmy za wspólnie spędzony czas.

Z kolei w poniedziałek, na koniec wizyty w naszym powiecie nasi przyjaciele z Kusel pojechali ponownie do gminy Olszanka, tym razem spotkać się z tamtejszym Towarzystwem Przyjaciół Krzyżowic. Przedstawiciele Nadrenii – Palatynatu od wielu już lat współpracują z mieszkańcami tego sołectwa. Wzruszeń nie brakowało. Natomiast Bogdan Kobylański wraz z ukraińską delegacją spotkali się w Brzegu z posłem Pawłem Kukizem, by rozmawiać o dalszej pomocy humanitarnej.

Podsumowując, cóż to był za weekend. Wszystko się udało, a przyjaźnie zostały podtrzymane. Dziękujemy naszym gościom za przybycie. Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli we współorganizacji imprez oraz wydarzeń. Z naszymi partnerami na pewno widzimy się w przyszłym roku. Do zobaczenia.