WYCIĄG Z PROJEKTU MODERNIZACJI
EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW GMINY GRODKÓW OBRĘBY: GAŁĄZCZYCE, GIERÓW, LUBCZ, MIKOŁAJOWA, WIERZBNA, WOJSŁAW, WÓJTOWICE oraz BĄKÓW, BOGDANÓW, GNOJNA, JASZÓW, JESZKOTLE, KOLNICA, MŁODOSZOWICE, STAROWICE DOLNE, TARNÓW GRODKOWSKI, ZIELONKOWICE

1.                    Cel i zakres ogólny prac oraz postępowanie formalno – prawne.
1.1     Cel i zakres ogólny prac.
Zgodnie z § 55 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. nr 38, poz. 454), modernizacja ewidencji gruntów i budynków to zespół działań technicznych, organizacyjnych i administracyjnych, podejmowanych przez starostę w celu:
1)     uzupełnienia bazy danych ewidencyjnych i utworzenia pełnego zakresu zbiorów danych ewidencyjnych zgodnie z wymogami rozporządzenia,
2)     modyfikacji danych ewidencyjnych do wymagań określonych w rozporządzeniu,
3)     poprawy funkcjonowania informatycznego sytemu obsługującego bazę danych ewidencyjnych.
Niniejszy projekt zakłada osiągnięcie ww. celów modernizacji ewidencji gruntów i budynków gminy Grodków, obręby: Gałązczyce, Gierów, Lubcz, Mikołajowa, Wierzbna, Wojsław, Wójtowice oraz Bąków, Bogdanów, Gnojna, Jaszów, Jeszkotle, Kolnica, Młodoszowice, Starowice Dolne, Tarnów Grodkowski, Zielonkowice w wyniku realizacji poniższego zakresu prac:
1)     pobranie materiałów z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Brzegu (filia w Grodkowie) oraz ich analiza pod kątem wykorzystania w pracach modernizacyjnych
2)     weryfikacja i ustalenie granic obrębów
3)     skanowanie i kalibracja map ewidencyjnych i zasadniczych,
4)     porównanie mapy zasadniczej i mapy ewidencyjnej z terenem w zakresie budynków
i użytków gruntowych w terenach zabudowanych i zurbanizowanych, pomiar brakujących budynków i zmienionych użytków gruntowych,
5)     pozyskanie danych dotyczących przebiegu granic działek ewidencyjnych
6)     utworzenie bazy danych mapy ewidencyjnej
7)     uzupełnienie bazy danych ewidencyjnych o rejestr budynków, rejestr lokali oraz o kartoteki budynków i lokali,
8)     aktualizację użytków gruntowych i uzupełnienie danych ewidencyjnych do wymagań określonych w rozporządzeniu a w szczególności uzupełnienie o:
       numery rejonów statystycznych
       numery rejestrów zabytków
       numery dróg publicznych
       numery PESEL
       numery REGON
       aktualny adres podmiotów ewidencyjnych
       informacja, czy podmiot jest cudzoziemcem.
9)     przeprowadzenie kontroli zmodernizowanych baz danych ewidencyjnych,
10)redakcja map i sporządzenie wyplotów map ewidencyjnych, przygotowanie projektu operatu opisowo-kartograficznego do wyłożenia,
11)wyłożenie projektu operatu opisowo-kartograficznego,
12)uzupełnienie założonych baz o wyniki wyłożenia operatu,
13)skompletowanie operatu, sporządzenie sprawozdania technicznego i przygotowanie prac do odbioru
 
1.2         Wszczęcie postępowania w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
           Podstawą do podjęcia czynności związanych z modernizacją ewidencji gruntów
i budynków 7 obrębów gminy Grodków oraz czynności związanych z wyłonieniem wykonawcy tych prac, jest niniejszy projekt modernizacji,    uzgodniony z   Opolskim Wojewódzkim Inspektorem   Nadzoru     Geodezyjnego i Kartograficznego oraz zarządzenie Starosty Brzeskiego.
Rozpoczęcie prac związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków będzie poprzedzone informacją, podaną przez Starostę Brzeskiego do wiadomości poprzez jego wywieszenie na okres
14 dni na tablicach ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzegu i Urzędu Miejskiego w Grodkowie oraz – dodatkowo – poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej i na stronie internetowej www.brzeg-powiat.pl.
Osoby reprezentujące wykonawcę modernizacji ewidencji gruntów i budynków, zostaną upoważnione przez Starostę Brzeskiego do wykonywania czynności technicznych związanych
z modernizacją ewidencji.
 
1.3         Wyłożenie projektu operatu opisowo – kartograficznego do publicznego wglądu.
Projekt operatu opisowo – kartograficznego z modernizacji ewidencji gruntów zostanie wyłożony do wglądu osób fizycznych, prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej na okres 15 dni roboczych. O terminie i miejscu wyłożenia projektu Starosta Brzeski poinformuje poprzez wywieszenie informacji na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzegu i Urzędu Miejskiego w Grodkowie oraz ogłoszenie w prasie krajowej – „Gazeta Wyborcza” oraz – dodatkowo – w prasie lokalnej   i na stronie internetowej www.brzeg-powiat.pl   
Wszystkie czynności związane z wyłożeniem projektu – w szczególności czynności, o których mowa w § 55 ust. 1 punkt 7 i 8 „Instrukcji G-5 – Ewidencja gruntów i budynków”, wykona upoważniony przez Starostę Brzeskiego wykonawca modernizacji.
Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu, zgłaszać uwagi do tych danych.
Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego w Brzegu, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2 ustawy z dnia   17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 193, poz. 1287 ze zm.) przy udziale wykonawcy modernizacji, będzie rozstrzygał o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do projektu operatu opisowo-kartograficznego. Zgłaszający uwagi zostaną pisemnie poinformowani przez upoważnionego pracownika Starostwa o sposobie rozpatrzenia uwag. O treści zgłoszonych uwag oraz sposobie ich rozpatrzenia upoważniony pracownik Starostwa sporządzi wzmianki w protokole wyłożenia projektu operatu opisowo-kartograficznego.
 
1.4         Zakończenie postępowania w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
Po upływie terminu wyłożenia, projekt operatu opisowo-kartograficznego stanie się operatem ewidencji gruntów i budynków. Starosta Brzeski ogłosi informację o zastąpieniu dotychczasowego operatu ewidencji gruntów i budynków operatem zmodernizowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego oraz w prasie lokalnej i na stronie internetowej www.brzeg-powiat.pl..
Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia ww. informacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego, zgłaszać zarzuty do danych ujawnionych w operacie opisowo-kartograficznym.
O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów, Starosta Brzeski rozstrzygnie w formie decyzji.
Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania w sprawie zgłoszonych zarzutów, dane ujawnione   w operacie opisowo-kartograficznym o gruntach, budynkach lub lokalach, których dotyczą zarzuty, nie będą wiążące.
 
 
Wydrukuj stronę