WYCIĄG Z PROJEKTU MODERNIZACJI
EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW GMINY GRODKÓW OBRĘBY: GAŁĄZCZYCE, GIERÓW, LUBCZ, MIKOŁAJOWA, WIERZBNA, WOJSŁAW, WÓJTOWICE oraz BĄKÓW, BOGDANÓW, GNOJNA, JASZÓW, JESZKOTLE, KOLNICA, MŁODOSZOWICE, STAROWICE DOLNE, TARNÓW GRODKOWSKI, ZIELONKOWICE
1. Cel i zakres ogólny prac oraz postępowanie formalno – prawne.
1.1 Cel i zakres ogólny prac.
Zgodnie z § 55 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. nr 38, poz. 454), modernizacja ewidencji gruntów i budynków to zespół działań technicznych, organizacyjnych i administracyjnych, podejmowanych przez starostę w celu:
1) uzupełnienia bazy danych ewidencyjnych i utworzenia pełnego zakresu zbiorów danych ewidencyjnych zgodnie z wymogami rozporządzenia,
2) modyfikacji danych ewidencyjnych do wymagań określonych w rozporządzeniu,
3) poprawy funkcjonowania informatycznego sytemu obsługującego bazę danych ewidencyjnych.
Niniejszy projekt zakłada osiągnięcie ww. celów modernizacji ewidencji gruntów i budynków gminy Grodków, obręby: Gałązczyce, Gierów, Lubcz, Mikołajowa, Wierzbna, Wojsław, Wójtowice oraz Bąków, Bogdanów, Gnojna, Jaszów, Jeszkotle, Kolnica, Młodoszowice, Starowice Dolne, Tarnów Grodkowski, Zielonkowice w wyniku realizacji poniższego zakresu prac:
1) pobranie materiałów z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Brzegu (filia w Grodkowie) oraz ich analiza pod kątem wykorzystania w pracach modernizacyjnych
2) weryfikacja i ustalenie granic obrębów
3) skanowanie i kalibracja map ewidencyjnych i zasadniczych,
4) porównanie mapy zasadniczej i mapy ewidencyjnej z terenem w zakresie budynków
i użytków gruntowych w terenach zabudowanych i zurbanizowanych, pomiar brakujących budynków i zmienionych użytków gruntowych,
5) pozyskanie danych dotyczących przebiegu granic działek ewidencyjnych
6) utworzenie bazy danych mapy ewidencyjnej
7) uzupełnienie bazy danych ewidencyjnych o rejestr budynków, rejestr lokali oraz o kartoteki budynków i lokali,
8) aktualizację użytków gruntowych i uzupełnienie danych ewidencyjnych do wymagań określonych w rozporządzeniu a w szczególności uzupełnienie o:
– numery rejonów statystycznych
– numery rejestrów zabytków
– numery dróg publicznych
– numery PESEL
– numery REGON
– aktualny adres podmiotów ewidencyjnych
– informacja, czy podmiot jest cudzoziemcem.
9) przeprowadzenie kontroli zmodernizowanych baz danych ewidencyjnych,
10)redakcja map i sporządzenie wyplotów map ewidencyjnych, przygotowanie projektu operatu opisowo-kartograficznego do wyłożenia,
11)wyłożenie projektu operatu opisowo-kartograficznego,
12)uzupełnienie założonych baz o wyniki wyłożenia operatu,
13)skompletowanie operatu, sporządzenie sprawozdania technicznego i przygotowanie prac do odbioru
1.2 Wszczęcie postępowania w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
Podstawą do podjęcia czynności związanych z modernizacją ewidencji gruntów
i budynków 7 obrębów gminy Grodków oraz czynności związanych z wyłonieniem wykonawcy tych prac, jest niniejszy projekt modernizacji, uzgodniony z Opolskim Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego oraz zarządzenie Starosty Brzeskiego.
Rozpoczęcie prac związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków będzie poprzedzone informacją, podaną przez Starostę Brzeskiego do wiadomości poprzez jego wywieszenie na okres
14 dni na tablicach ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzegu i Urzędu Miejskiego w Grodkowie oraz – dodatkowo – poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej i na stronie internetowej www.brzeg-powiat.pl.
Osoby reprezentujące wykonawcę modernizacji ewidencji gruntów i budynków, zostaną upoważnione przez Starostę Brzeskiego do wykonywania czynności technicznych związanych
z modernizacją ewidencji.
1.3 Wyłożenie projektu operatu opisowo – kartograficznego do publicznego wglądu.
Projekt operatu opisowo – kartograficznego z modernizacji ewidencji gruntów zostanie wyłożony do wglądu osób fizycznych, prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej na okres 15 dni roboczych. O terminie i miejscu wyłożenia projektu Starosta Brzeski poinformuje poprzez wywieszenie informacji na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzegu i Urzędu Miejskiego w Grodkowie oraz ogłoszenie w prasie krajowej – „Gazeta Wyborcza” oraz – dodatkowo – w prasie lokalnej i na stronie internetowej www.brzeg-powiat.pl
Wszystkie czynności związane z wyłożeniem projektu – w szczególności czynności, o których mowa w § 55 ust. 1 punkt 7 i 8 „Instrukcji G-5 – Ewidencja gruntów i budynków”, wykona upoważniony przez Starostę Brzeskiego wykonawca modernizacji.
Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu, zgłaszać uwagi do tych danych.
Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego w Brzegu, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 193, poz. 1287 ze zm.) przy udziale wykonawcy modernizacji, będzie rozstrzygał o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do projektu operatu opisowo-kartograficznego. Zgłaszający uwagi zostaną pisemnie poinformowani przez upoważnionego pracownika Starostwa o sposobie rozpatrzenia uwag. O treści zgłoszonych uwag oraz sposobie ich rozpatrzenia upoważniony pracownik Starostwa sporządzi wzmianki w protokole wyłożenia projektu operatu opisowo-kartograficznego.
1.4 Zakończenie postępowania w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
Po upływie terminu wyłożenia, projekt operatu opisowo-kartograficznego stanie się operatem ewidencji gruntów i budynków. Starosta Brzeski ogłosi informację o zastąpieniu dotychczasowego operatu ewidencji gruntów i budynków operatem zmodernizowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego oraz w prasie lokalnej i na stronie internetowej www.brzeg-powiat.pl..
Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia ww. informacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego, zgłaszać zarzuty do danych ujawnionych w operacie opisowo-kartograficznym.
O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów, Starosta Brzeski rozstrzygnie w formie decyzji.
Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania w sprawie zgłoszonych zarzutów, dane ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym o gruntach, budynkach lub lokalach, których dotyczą zarzuty, nie będą wiążące.